מחסן חלפים – חלקי חילוף למשאיות

מחסן חלפים

למרכז שירות למשאיות ע.נ. ראשון  מחסן חלפים כולל המתוכנן על מנת שהמלאי הנדרש לטיפול במשאיות יהיה זמין ונגיש במהירות..

 

איזה שמן נדרש למשאית שלי? מה ההבדל בין חלפים מקוריים, תואמים מקורי ותחליפיים? האם שימוש בחלקים לא מקוריים יכול לפגוע במשאית שלי?

כל התשובות הנוגעות לחלקי חילוף למשאית במקרה שנדרשת להביא את הרכב למוסך.

 

איזה סוג שמן נדרש למלא במשאית שלי?

ראשית כל יש להבין איזה סוגי שמנים קיימים היום בשוק.

כיום בשוק קיימים שלושה סוגי שמנים: שמנים מינרליים, שמנים סינטטיים ושמנים חצי סינטטיים. ההבדל ביניהם הוא בעיקר רכיביהם, איכותם וכיצד הופקו.

 

שמן מינרלי: שמן רגיל, המופק מנפט גולמי ללא תוספים. תכונותיו מתבטאות בהתחמצנות מהירה ואיבוד ערכיו בטמפרטורות קיצוניות. שמן זה נחשב לפחות איכותי ומחירו נמוך בהשוואה לשאר סוגי השמנים.

 

שמן סינטטי: שמן המופק גם כן מנפט גולמי, לעומת השמן המינרלי תהליך הפקתו נעשה באופן מלאכותי בו נעשה התערבות של הוספת רכיבים ותוספים המשפרים את יעילותו ותכונותיו. שמן זה מאופיין בעיקר בעמידות ארוכת טווח, התחמצנות איטית והיכולת לעמוד בשינויי טמפרטורה קיצוניים. שמן זה נחשב לאיכותי ומחירו יקר ביחס לשאר השמנים.

 

שמן חצי סינטטי: שמן זה הוא בעצם שילוב בין השמן הסינטטי לשמן מינרלי. איכותו גבוהה משמן מינרלי אך ירודה מהשמן הסינטטי. מחירו נמצא באמצע ביחס לשאר השמנים.

 

סוג השמן הנדרש למלא במשאית נעשה בהתאם להוראות היצרן בלבד. לכל מכלול נדרש למלא סוג שמן שונה. השוני בא לידי ביטוי בצמיגות ועמידות השמן. כיום, לשמנים קיימים תקנים המבטיחים את איכותם. לכן, ברכישתכם שמן למשאית שימו לב אם הוא עומד באחד התקנים של הארגונים הבאים:

  • ארגון API האמריקאי
  • ארגון ACEA האירופאי

 

מרכז שירות ע.נ ראשון משתמש בשמנים העומדים בתקני הארגונים ובהוראות היצרן בלבד.

 

מה ההבדל בחלקי חילוף למשאית?

ניתן לחלק את חלקי החילוף למשאית למספר סוגים: חלקים מקוריים, חלקים תואמים מקורי OEM, חלקים לא מקוריים (תחליפיים), חלקים משומשים וחלקים משופצים.

 

חלקים מקוריים

חלקים המיוצרים ע"י היצרן או ע"י חברות בת שלו. במוצרים אלו לרוב מוטבע סמל החברה, חלקים אלו הם האיכותיים ביותר בשוק, על רובם ניתנת אחריות בהחלפת החלק אך מחיריהם בהשוואה למוצרים מתחרים גבוהה.

חלקים תואמים מקורי OEM

חלקים המיוצרים ע"י חברות בת של היצרן. מוצרים אלו דומים באיכותם למוצר המקורי ומאושרים לשימוש ע"י היצרן. בהשוואה למחיר החלקים המקוריים מחיר מוצר OEM זול יותר.

חלקים תחליפיים

חלקים אלו מיוצרים ע"י חברות שונות ללא פיקוח ואישורו של היצרן. חלקים אלה מאופיינים באיכות ירודה ביחס למוצר המקורי אך עם זאת נותנות מענה לחלק מהדרישות. במוצרים אלא קיים שוק גדול יותר. לכן, מחירם הוא הנמוך ביותר בשוק.

בבחירה אם לרכוש מוצר מקורי או תחליפי יש לקחת בחשבון את השפעתו על בטיחות המשאית.

יש לציין שאין להשתמש בחלקים תחליפיים לרכבים שתחת אחריות יצרן. שימוש בחלקים לא מקוריים עלול להביא לביטול האחריות על המשאית.

האם שימוש בחלקים לא מקוריים עלול לפגוע במשאית או ליצור בעיה בטיחותית?

התשובה לכך תלוי באיכות המוצר והתאמתו למשאית.

מרכז השירות משתמש בחלקים מקוריים ותחליפיים לבחירתך. ליעוץ על החלקים ניתן ליצור קשר עם יועץ השירות שלנו.

 

חלקים מפירוק/חלקים משומשים

חלקים מפירוק הם חלקים משומשים ותקינים שפורקו מרכבים שעברו תאונות או ירדו מהכביש. מחירם של חלקים אלא יכול לרדת ביותר מ 50% מעלות חלק מקורי חדש. שימוש בחלק מפירוק נעשה לפי דרישת הלקוח ואם קיים במלאי במגרש הפירוק.

 

חלקים משופצים

חלקים משופצים הם חלקים משומשים ואינם תקינים שפורקו מהרכב ונשלחו לתיקון ושיפוץ מחדש. עלות חלקים אלא משתנה בין חלק וחלק. ברוב המקרים עלות חלקים משופצים נמוכה מאשר עלות חלק חדש. אך יש מקרים בהם שיפוץ החלק יקר יותר מאשר החלפתו.

דילוג לתוכן